یکی از مشکلات اینترنت پرسرعت در تهران و کرج، طولانی شدن دایر کردن خطوط تلفن مشترکین است.
سعید بهادری - مدیر بخش اینترنت پرسرعت (ADSL) تهران و البرز یکی از شرکتهای اینترنتی - در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: یکی از عمدهترین مشکلات شرکتهای ندا یا PAP ، تاخیر در راهاندازی سرویس مشترکین است که دلیل اصلی این موضوع تاخیر در دایر کردن (رانژه) خط تلفن مشترکین در مراکز مخابراتی است.
وی افزود: با تغییر خطوط مشترکین عادی به فیبر، شرکتهای ندا قادر به ارائه سرویس اینترنت پرسرعت برروی خطوط آنها نیستند و تنها قادرند از طریق خطوط مسی، سرویس اینترنت پرسرعت را در اختیار متقاضیان قرار دهند.
او با بیان اینکه تفاهمنامهای در این زمینه منعقد شده بود، گفت: در این زمینه مذاکراتی با مخابرات صورت گرفته و در حال انجام است تا مشکل تاخیر در دایریها حل شود.
وی با بیان اینکه شرکتهای خصوصی تعهدات خود را در رابطه با اینترنت پرسرعت انجام دادهاند، گفت: برخی از شرکتها به تعهدات خود عمل کردهاند و عمده مشکل شرکتهای ندا، به امکانات اعم از پهنای باند، فضای کافی و امکانات انتقال پهنای باند در مراکز مختلف مخابراتی مربوط میشود.